fbpx

Poniedziałek - Piątek - 8:00 - 18:00

Sobota - 8:00 - 14:00

Chomik w terenie! Meksyk 2018 – relacja dzień po dniu

Chomik w terenie! Meksyk 2018 – relacja dzień po dniu prosto od naszych pielgrzymów z jubileuszowego wyjazdu! Chomik ma 25 lat, hurra!!!

Dzień 10. Acapulco – Cuernavaca – Mexico City

Pożegnanie z Acapulco i przejazd do Mexico City. Mieliśmy przyjemność zobaczyć hacjendę Hernana Corteza – konkwistadora Meksyku.

Dzień 9. Acapulco

Wielka konspiracja! Nasze pracownice: panie Maria i Gienia właścicielkami hotelu w Acapulco! Szydło wyszło z worka 🙂

Czas przeznaczony na odpoczynek nad morzem wykorzystaliśmy na spacery w prawdziwie żółwim tempie.

Dzień 8. Acapulco – Rejs Bonanza po zatoce Acapulco – Acapulco

Chomikujemy cudowne wspomnienia patrząc z góry na zatokę Acapulco 🙂

Nie ma to jak spacer po plaży w tak cudownym miejscu.

W godzinach popołudniowych wybraliśmy się na wspaniały rejs katamaranem.

Po udanym rejsie byliśmy świadkami spektakularnych skoków ze skały La Quebrada, które rozsławiły miejscowość na cały świat.

Dzień 7. Taxco – Jaskinia Cacahuampila – Acapulco

Widok z naszego hotelu na strome wzgórza Taxco jest niesamowity.

Dzień zaczęliśmy Mszą Świętą i spacerem po okolicy. Do centrum miasta zostaliśmy dowiezieni przez słynne garbusy jako taksówki. Po podróży do pięknych komnat w korycie podziemnej rzeki czyli jaskiń Cacahuampila udaliśmy się na wypoczynek do najsłynniejszego kurortu nad Oceanem Spokojnym – Acapulco.

Dzień 6. Puebla – Cuernevaca – Taxco

Rozkoszujemy się widokami na miasto prosto z naszego hotelu.

W Puebli jeden uczestnik wycieczki postanowił dorobić sobie na sprzątaniu, aby było go stać na wszystkie życzenia żony 😉

Odbyliśmy Mszę Świętą oraz udaliśmy się na zwiedzanie miasta.

Ogromne wrażenie zrobiła na nas bogato zdobiona kaplica Matki Bożej Różańcowej.

Pod wzgórzami Taxco kryją się kopalnie srebra, które kiedyś zasilały gospodarkę hiszpańskich kolonizatorów. Odwiedziliśmy jedną z nich.

Do hotelu w Taxco dotarliśmy dzięki kolei linowej. 🙂

Dzień 5. Wizyta w miejscach Tenango del Aire, Cholula, Tonatzintla i Puebla

Już od 17 lat w Tenango del Aire księża Pallotyni prowadzą Sanktuarium Bożego Miłosierdzia. Właśnie tutaj Mszą Świętą rozpoczęliśmy kolejny etap wycieczki.

Tonantzintla to miejscowość w gminie San Andrés Cholula w stanie Puebla. Znajdujący się tutaj barokowy kościół Santa Maria jest okazałym przykładem sztuki ludowej. Samo miasto Puebla zwane jest Miastem Aniołów.

Przy okazji spacerów po malowniczych uliczkach, próbujemy lokalnych specjałów i dokładnie penetrujemy urocze zakątki.

Na szczycie Tepanapa, na ruinach Wielkiej Piramidy wybudowano Sanktuarium Santa María de Remedios. Ze wzgórza rozciąga się zapierający dech widok, m.in. na wulkany Iztaccíhuatl i Popocatépetl, pieszczotliwie zwany przez meksykańczyków Popo! To właśnie Popo wypuścił nieco pyłów do kamery 😉

Dzień 4. Tepotzotlán, Tula i Queretaro

Kościół Świętego Franciszka Ksawerego w miasteczku Tepotzotlán, uznawany jest za wybitne arcydzieło i perłę meksykańskiego baroku.

Tula znana jest jako pamiątka zaginionej cywilizacji Tolteków. Tutaj mogliśmy podziwiać posągi Atlantów w świątyni Quetzalcoatla, Pałac Tysiąca Kolumn, Coatepantli, czyli Mur Węży.

W Queretaro zwiedzaliśmy Kościół i klasztor Świętego Krzyża wraz z ogrodem, gdzie znajduje się unikalne drzewo z kolcami w kształcie krzyża, Plac Broni i zabytkowy Akwedukt. Właśnie w tym miasteczku uczestniczyliśmy w Mszy Świętej.

Dzień 3. Bazylika Matki Boskiej z Guadalupe i Piramidy w Teotihuacán

W Sankturium MB z Guadalupe uczestniczyliśmy w Mszy Świętej.

Papież Jan Paweł II był bardzo mocno ceniony i kochany w krajach Ameryki Łacińskiej, dlatego w Guadalupe także stoi jego pomnik.

Kolejnym przystankiem na naszej trasie jest miasto Teotihuacán, gdzie znajduje się m.in. Piramida Słońca, jedna z największych i najstarszych piramid w Mezoameryce.

Dzień 2. Zwiedzanie stolicy

Ledwie zaczęliśmy zwiedzanie, a już spotkaliśmy przyjaciół z Polski!

Pomnik Papieża Jana Pawła II pod Katedrą na Placu Zocalo to niezwykły ślad historii i religii, a sama Katedra robi niesamowite wrażenie.

Historyczna dzielnica Meksyku kusi bogactwem zabytków, barwami i zapachami, dzięki którym przybliża nam pradawne zwyczaje i kulturę.

Jednym z najsłynniejszych eksponatów Narodowego Muzeum Antropologicznego w Mexico City jest Pióropusz Montezumy, czyli korona ostatniego z władców azteckich Montezumy II. Zbieżność kolorystyczna ze spodniami modela niezamierzona (chociaż kto wie;)). A przed Muzeum fontanna, a pod fontanną my!

W ogrodach Pałacu Prezydenckiego napawaliśmy się widokiem egzotycznych roślin. Spotkaliśmy nawet samego króla Juliana 😉

Meksykańskie szlagiery i przepyszna obiadokolacja z tortillą, sosami guacamole i salsa, liśćmi opuncji i złocistymi chicharrones to kolorowe zakończenie drugiego dnia naszej wyprawy.

Po Chomikach powoli widać oznaki zmęczenia, zwłaszcza po tych najmłodszychnajdzielniejszych! Czas na odpoczynek.

Dzień 1. Podróż

Lotnisko w Amsterdamie to miejsce naszej przesiadki. Kolejny samolot zabierze nas do Mexico City. Po wielogodzinnej podróży odpoczniemy spokojnie w hotelu, a jutro zwiedzimy miasto i popływamy kolorowymi „gondolami” po dawnych kanałach azteckich w dzielnicy Xochimilco. Poznamy tamtejszą kulturę i egzotyczne smaki, ale przede wszystkim wzbogacimy się duchowo.

Jumbo jet zabiera nas do Meksyku. 12-godzinna podróż może dać się we znaki każdemu, ale nie nam! Humory dopisują, towarzystwo rozbawione i podekscytowane, głodne wrażeń! Z Bożym błogosławieństwem startujemy!

INFORMACJA O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH
Jeżeli jesteś na zdjęciu/filmie, to dlatego, że wyraziłeś na to ustną lub pisemną zgodę. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. firma Chomik M. Świeży sp. jawna informuje, iż:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Chomik M. Świeży sp. jawna z siedzibą w 32-420 Gdów, ul. Cegielniana 875, NIP 683 00 07 402.
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach marketingowych, na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a, który brzmi: „zgoda osoby, której dane dotyczą, na przetwarzanie jej danych osobowych w jednym bądź większej liczbie określonych celów”.
2) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia danej akcji promocyjnej/upamiętnienia wydarzeń, wliczając w to publikacje ciągłe, których terminu zakończenia nie przewiduje się.
4) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność
z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Wniosek w każdym z takich przypadków należy przekazać do Zespołu Ds Ochrony Danych Osobowych na adres odo@chomik.pl i powinien on zawierać:
– przedmiot wniosku – o co się wnioskuje,
– informacje pozwalające na odnalezienie danych (imię i nazwisko, miejsce, w którym opublikowano film/zdjęcie itp.),
– dane kontaktowe, na które Zespół wyśle status realizacji procesu, o który się wnioskuje,
– zakres danych, których dotyczy wniosek.
5) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do GIODO (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531 03 00, fax 22 531 03 01, kancelaria@giodo.gov.pl), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.